Oacceptabelt!

Visserligen var jag inte där. Jag var inte där på Sandown i Sligo hur gärna jag än ville vara det. Men efter att ha läst en mindre sammanfattning av vissa konsertbesökares upptåg är jag glad att jag aldrig åkte.

Vi kan ju börja med att uppskatta följande siffor (dom exakta summorna är inte väsentliga):

Flygbuss till Arlanda (t/r): 200kr
Flyg till Dublin (t/r): 2000kr
Flygbuss in till Dublin (t/r): 200kr
Tåg till Sligo (t/r): 500kr
Hotell en natt (här snackar vi blixtvisit): 300kr
Konsertbiljett: 500kr

Så med andra ord
skulle det gissningsvis ha kostat mig mellan 2500kr och 3000kr för att se en konsert. När man tänker efter är det förskräckligt dyrt, men o andra sidan hinner man ju faktiskt turista lite också och man behöver ju inte åka dit på en blixtvisit. Då blir det definitivt värt pengarna. Jag menar, jag har ju gjort det många gånger förr. Åkt utomlands för att se Westlife menar jag.

Men själva huvudattraktionen hade ju varit konserten. Det var ju själva anledningen till resan. Så att då hamna på en konsert som blir så pass förstörd av fansen att bandet i fråga inte kan sjunga dom två sista låtarna... jag vet inte ens vad jag ska säga!
  1. Man blir inte full på en konsert.
  2. Man blir defintivt inte så full på en konsert när det är en konsert utan åldersgräns och en stor del av publiken är långt under laglig ålder för att dricka (tänk typ mammor där med sina femåringar).
  3. Man trycker inte på mot kravallstaketet så pass mycket att securityfolket funderar på att avsluta konserten...
  4. Man startar inte bråk mitt bland publiken.
  5. MAN STORMAR INTE BACKSTAGEAREA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0