Lite tankar på lunchen

Kan via jobbet få ett kreditkort som är till för när jag köper något till jobbet, typ fikabröd. Pengarna kommer fortfarande dras från mitt konto i och med att jag får hem en faktura att betala. Det som är smidigt med det är att man då skjuter upp betalningen en månad och då hinner få pengar från jobbet för sitt utlägg innan det är dags att betala. Med andra ord använder jag aldrig mina privata pengar för att betala något jobbrelaterat, det blir bara en till betalning att hålla reda på hemma.

Jag känner mig dock inte alls pepp på det. Det är en principsak och jag är allmänt emot kreditkort. Jag har sagt att jag aldrig någonsin ska skaffa ett kreditkort och jag vill verkligen inte ha något. Punkt. Frågan då är ju bara om det är något som jag förväntas ha eller om det är upp till mig hur jag vill göra. Det måste jag ta reda på.

I någon annans öron kanske det låter helidiotiskt att ligga ute med pengar, men let´s face it. Det är bara lite fikabröd någon gång ibland. Större inköp köps på fakturor direkt till jobbet i vilket fall. Jag vet ju att jag får pengarna och då ligger jag hellre ute med dem i två veckor än att skaffa ett kreditkort. Så är det bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0