Tur i oturen

Jag stod precis framför mamma och pappa i självscanningskön. Jag betalade och gick och satte mig på en bänk och väntade. Såg ut som om de fick avstämning. Sån tur hade de inte. Självscanningen hade slutat fungera och därför fick de plocka upp alla varor igen. Inte nog med det så la kassasystemet av och det gick bara att betala med kontanter. De stod där ett tag och testade lite olika varianter medan kön bakom (och i alla andra kassor) blev längre och längre. Tillslut fick de ett val - lämna allt och komma tillbaka imorgon eller åka upp till Stinsen och ta ut pengar. Så jag o mamma stod kvar med vagnen medan pappa åkte iväg och tog ut pengar. Så tillslut löste det sig och vi kunde åka hem med all mat.

Jag hade ju framför allt tur. Men mamma och pappa hade tur i oturen som stod först i helveteskön, dels för att de visste vad som hände och dels för att det fortfarande fanns pengar kvar i bankomaten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0