Det går upp och ner

För tillfället kan jag knappt vänta tills jag flyttar ner till Stockholm. Vissa dagar är jag mer trött på Skellefteå än andra helt enkelt.

Annars har jag väldigt blandade känslor inför flytten.
  • Hur blir det att flytta in hos mamma och pappa igen? Visserligen bara 2-3 månader tills jag och Simon hunnit få en egen lägenhet men har man bott hemifrån i 3½ år blir det antagligen en ganska stor omställning att flytta hem igen.
  • Hur blir det att flytta ifrån Simon? Antagligen inte mer annorlunda än det brukar vara när jag är nere i Stockholm över sommaren medan han är kvar i Skellefteå, men ändå känns det jättejobbigt. Jag ska flytta från Simon låter ju näst intill som jag ska göra slut med Simon. Och så är det verkligen inte. Långt ifrån. Det jag gör är ju egentligen bara att förbereda så att allt blir så smidigt som möjligt när det är dags för honom att flytta ner.
  • Hur kommer det gå med jobbet? Ska jag vara helt ärlig vill jag nog inte alls ha jobbet. Jag känner mig färdig med det och arbetstiderna kommer egentligen inte passa mig alls. Men samtidigt är jag överlycklig. Eller jag kanske ska säga att jag inte är dum i huvudet. Det är ett heltidsjobb med helt ok lön. Vad är det att klaga över? Det är ju perfekt! Man får ju helt enkelt ta det man får tills man en dag förhoppingsvis får ett bättre jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0