Lillasyster

Lillasyster med bihang kom förbi här på väg till Sundsvall idag. Dom var visserligen bara här en halvtimme men det var riktigt mysigt ändå. Saknar henne. Saknar när vi båda fortfarande bodde hemma och precis när jag flyttat hemifrån och vi pratade i alla fall på msn nästan varje dag. Nu kan det gå flera veckor mellan gångerna. Tror vi båda blev ganska lessa på varandra förra våren, av olika anledningar. Vet inte om det är därför vi fortfarande inte pratar lika ofta med varandra. I vilket fall får vi sluta upp med det. Är ju lillasyster ju. Världens bästa lillasyster till och med. Och som hon sa idag när hon småmobbade mitt röda hår, hon är min syster så hon har viss rätt att mobbas. Det håller jag med om. Så har vi nog alltid varit. Sådär lagom småelaka mot varandra. Tror vi lärde oss av pappa. Kommer ihåg så otroligt många gånger som jag, lillasyster och pappa suttit och mobbat varandra så att mamma börjat bli arg på oss. Hon gillar inte riktigt när vi mobbas. Eller fel, gillade. Jag tror hon har börjat lära sig. Men nu var det ju inte mamma det här handlade om utan lillasyster. Min alldeles egna söta lillasyster (hon är ju faktiskt Pelles storasyster) som jag saknar alldeles jättemassa mycket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0