Måste klaga lite till

Jag vill ha sommar!

När jag skulle gå hemifrån imorse var det till att börja med -20,3 grader, men det börjar jag nästan vänja mig vid nu. I alla fall när man rör på sig och vet att man snart får komma in igen. Inte när man står still utan vantar. För när jag skulle gå hemifrån hade plogbilen så snällt plogat upp en ungefär en meter hög snöhög precis utanför vår dörr. Jag vet, jag klagar konstant på plogningen men dom kan ju för sjutton gubbar inte göra det rätt! Antingen får man pulsa för att ingen har orkat ploga, eller så har dom plogat med inte sandat (i princip varje dag) så att man knappt tar sig någonstans. Idag halkade jag 16 gånger mellan lägenheten och Anderstorp C, ungefär en 10min lång promenad.

Men åter till mina problem med dörren. Tog mig ungefär 5min att ens lyckas öppna dörren. Snö är tungt! När jag väl tagit mig ut kunde jag inte stänga dörren, trots att jag sopat (!!) bort snöhögen. Efter fjärde sopningen gick dörren igen vad jag då trodde var tillräckligt mycket. Det var det inte. Men nöjd med mitt stängande av dörr som jag var stoppade jag i nyckeln i låset för att låsa dörren. Tror ni inte att nyckeljäveln fastnar i låset då?! Kunde inte vrida nyckeln en millimeter, varken för att låsa eller låsa upp dörren. Så istället fick jag ringa en sovande Simon som fick komma ner och försöka låsa eller låsa upp dörren innifrån. Efter att ha kämpat ett tag lyckades vi låsa upp dörren genom att jag tryckte in dörren, han drog in dörren, jag vred på nyckeln och han vred på låset. Sen tog jag min nyckel och gick och lät honom låsa dörren innifrån. Det var väl det enda som faktiskt gick bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0