Släpvagn, skåpbil eller flyttbil?

Just nu har vi en hel del alternativ till hur vi ska flytta ner våra grejer från Skellefteå. Vissa självklart bättre än andra men det är ändå ingen som är helt perfekt.

  1. Envägs släpvagn från Statoil. Är ca 8,9 kubikmeter och kostar ca 1500kr. Problemet med den är att vi nog inte kommer få med oss alla våra grejer utan måste slänga lite. Men om man ska se det från den ljusa sidan så är det billigare att exempelvis slänga köksbord och stolar och köpa nytt i Stockholm (vi skulle kunna köpa typ 4 nya bord och 24 stolar, vad vi nu ska med det till, och fortfarande tjäna på det) än att ta en flyttbil.
  2. Släpvagn från Statoil. 11 kubikmeter och kostar ca 1500kr. Vi får plats med mer grejer (förhoppniingsvis allt) men måste köra en tom släpvagn på vägen upp vilket varken jag eller pappa alls ser fram emot.
  3. Skåpbil från Hertz. 12 kubikmeter och om jag förstod det rätt kommer det kosta ca 3500kr (har mailat dom för mer exakt pris så vi får se om det stämmer). Känns lite dyrt men ändå som ett riktigt bra alternativ.
  4. Flyttbil från AVIS. 17 kubikmeter för 5900kr. Dyrt!
  5. Flyttbil från Statoil. 17 kubikmeter för ca 7500kr. Svindyrt!
Så hur gör vi? Vad verkar vettigast?


Kommentarer
Postat av: Liz

Jag skulle rösta på släp alternativt envägssläp. Onödigt mycket pengar annars ju.

2010-06-11 @ 20:10:08
URL: http://dublinbaby.wordpress.com
Postat av: Denise

Alternativ 3 i första hand, annars 1 tycker jag :)

2010-06-11 @ 20:42:05
URL: http://chasingmydream.blogg.se/
Postat av: Natalie

jag bokade ett envägs-släp och sen när jag ringde visade det sig att jag inte hade fått ngt. SÅ man ska inte vara säker på att det finns massa släp. Speciellt inte nu när det är flyttider för de flesta. Jag bokade ett släp hemma i sthlm och körde upp men då hade vi några cementsäckar i släpet för att det skulle bli lite tyngd!

2010-06-16 @ 20:08:07
URL: http://nataliestrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0