Surkärring!

Det är inflyttning i lägenheten om en vecka och jag har fortfanrande ingen aning om när/var/hur jag ska få nycklarna. Det dom har sagt på SKB är att jag ska ringa han som bodde där innan och göra upp det med honom. Så jag har fått både ett mobilnr och ett hemnr. Första gången jag ringde var mobilen avsängd. Det fick jag veta av hans mamma när jag ringde på hemnummret att det var för att han var i Norge och inte skulle komma hem förrän den 19 juni. Så jag skulle helt enkelt ringa efter den 19 juni sa hon. Idag är det den 24 juni så jag provade att ringa igen. Mobilen var även nu avstängd och jag provade det andra numret.

Mamman/surkärringen: Hej
Jag: Hej, kan jag få prata med ******
Hon (anklagande): Är det du igen?! Du som ska flytta in i lägenheten?
Jag: Ja...
Hon: Han är där och städar nu, vad är det du vill egentligen?!
Jag: Jag tänkte kolla hur det blir med nycklarna
Hon (som om jag är dum i huvudet): Ja du får dom väl den 30e
Jag: Ja men det skulle ju vara bra att veta när/var/hur...
Hon: Ja men nu går det inte att få tag på honom. Du får väl prova att ringa efter helgen, MAN RINGER FAKTISKT INTE PÅ MIDSOMMAR!

Först och främst skulle jag vilja påpeka att det inte är midsommar förrän imorgon så jag ser verkligen inte problemet med att jag ringe. Sen förstår jag inte hur det kan vara så svårt att ens försöka vara trevlig?

I vilket fall ringer jag honom på måndag igen och om han inte svarar då ringer jag SKB och säger att jag inte får tag på honom.

Kommentarer
Postat av: Ewe

vissa människor är verkligen helt knäppa, det är som att de njuter av att vara otrevliga. det har jag varit med om en del på mitt jobb :p

2010-06-25 @ 14:21:58
URL: http://panicswitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0