Vad mer ska jag tänka på?

Har som sagt hittat en lägenhet jag vill ha. Men eftersom jag är uppe i Skellefteå och lägenheten är i Stockholm får mor och far gå på visningen åt mig sen. Så just nu håller jag på och skriver ihop en lista med saker jag och Simon vill veta om lägenheten. Tips på någonting vi inte har tänkt på?



Lägenhetsvisning

·        Fråga om ni får ta kort eftersom jag inte kan närvara

·        Fråga om det är lyhört

 

Fråga/ta reda på

(vissa spelar ingen som helst roll vad vi får för svar men är ändå kul att veta)

1.     Hur många vägguttag finns det och var sitter dem?

2.     Hur många TV-uttag finns det och var sitter dem?

3.     Vad är det för ”TV-leverantör”? Typ Comhem-hus eller liknande

4.     Hur många Internetuttag finns det och var sitter dem?

5.     Finns det någon speciell Internetleverantör i huset också?

6.     Hur ser tapeterna ut? Hela? Färg?

7.     Är det vattenblandare eller vad det heter i kranarna i kök och på toa/dusch eller är det gamla ovettiga kranar med varmvatten i en och kallvatten i en?

8.     Hur ser det ut där det är förberett för diskmaskin och tvättmaskin? Behövs det fixas någonting eller är det bara att köpa en diskmaskin och sätta in?

9.     Hur är tvättstugan i huset? Bra? Hur fungerar tidsbokningen? Vad är det för system?

10.                   Har lägenheten ett tillhörande förråd? Storlek?

11.                   Sopnedkast eller soprum någonstans?

12.                   Hur stor frys är det i lägenheten?

13.                   Brevinkast eller brevlåda?

14.                   Hur ser garderoberna ut? Hyllor eller så man kan hänga upp galgar? Både och?

15.                   Morgonsol? Kvällssol? Hur länge har man sol på balkongen?

Övergripande – ser det bra ut?


Kommentarer
Postat av: Jossi

Spelar kanske inte så jättestor roll men man kanske vill veta om tvättstugan finns i samma hus. På vänorts hade vi det ju i ett eget hus och här finns det i porten bredvid så man måste ut imellan. Finns förmodligen många varianter. Annars kommer jag inte på nå mer.

2010-03-08 @ 22:46:14
URL: http://ungebarn.wordpress.com
Postat av: Natalie

Asså shit Anna! Du är ju gullig :)

Jag har fått en lght, det enda jag vet är att den är 19 kvm och ligger på Sjödalsbacken :)

2010-03-11 @ 20:00:54
URL: http://nataliestrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0