Ronan Keating, 15 oktober 2002, Cirkus

Nu var det ett tags en jag skrev om någon av alla hundratals konserter jag varit på.

Det här är konserten jag egentligen inte skulle ha gått på, i dubbel bemärkelse. Datumet för konserten var egentligen den 22 maj (jag kommer till varför jag kommer ihåg det datumet) och jag vet inte om vi ens visste att Ronan skulle komma till Sverige. Dock blev konserten framflyttad till oktober av någon anledning, men vi hade fortfarande inga biljetter. Istället lyckades Lisa vinna en tävling (va det på voxpop?). Hon vann dels två biljetter till konserten och dels en träff med Ronan tillsammans med en kompis. Så det beslutades att jag skulle få följa med på träffen och lillasyster skulle få gå på konserten. Dock blev lillasyster sjuk (magsjuk?) samma dag och kunde inte gå. Därför fick jag följa med.

Det första jag såg på träffen var hur extremt blåa ögon Ronan har. Sen insåg jag att det faktiskt var Ronan som hade traskat in genom dörren. Han signerade allt vi hade med oss + en affish vi fick där (där datumet för den ursprungliga konserten fortfarande stod) samt att vi fick ta ett kort tillsammans med honom.

På konserten satt vi ganska högt upp med en pelare mitt mellan oss. Cirkus är ju inte världens mest vettiga byggnation men som tur var hade vi inte pelaren framför oss i alla fall. Han sjöng massa låtar från sina två första soloalbum och några Boyzone låtar. Life is a Rollercoaster var bäst!


Present man fick på träffen.

Kommentarer
Postat av: Liz

Haha det var tvärtom. Jossi skulle på träffen och du på konserten =P

2010-05-21 @ 10:52:45
URL: http://dublinbaby.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0