Skillnaden mellan att jobba dag och natt

När man jobbar dag vaknar man, går till jobbet, kommer hem och har ett x antal timmar på sig att göra vad man vill innan det är dags att sova igen. Dom timmarna kan man helt själv bestämma vad man vill göra och hur länge, man har ingen tid att passa och det kan få ta den tid det tar.

När man jobbar natt vaknar man, sitter ett x antal timmar och väntar på att åka till jobbet, jobbar, sover. Dom fria timmarna är inte alls lika lätta att göra någonting på. Man har en tid att passa och kan egentligen inte göra någonting vettigt. Man kollar på TV, sitter vid datorn, diskar eller allmänt bara sitter och väntar.

Behöver jag säga vad jag föredrar?

Kommentarer
Postat av: Denise

Jag håller inte alls med dig, eller jo i upplägget - men jag blir så himla mycket effektivare när jag har en tid att passa, vilket innebär att jag har världens schema för att hinna med det jag vill innan jag börjar jobba om jag jobbar natt. På det viset hinner jag träffa mer släkt, vänner, göra alla "måsten" och ja bara allmänt hinner mer när jag jobbar natt än när jag jobbar dag. Jobbar jag dag planerar jag ingenting alls, och då blir heller inte lika mkt av...



Sen passar inte nattjobb mig av andra anledningar, jag är otroligt känslig för sömnbrist och mår riktigt dåligt :P

2010-05-16 @ 15:02:15
URL: http://chasingmydream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0