Bra start på dagen

Det började med att jag snoozade en gång för mycket. Sedan missade jag tunnelbanan med en minut. Det gjorde i och för sig inget då jag hade planerat att ta ett tidigare tåg för att hinna se mer av konståkningen i eftermiddag. Jag tog nu helt enkelt mitt ”det-här-är-det-sista-tåget-jag-kan-ta-om-jag-vill-vara-på-jobbet-innan-åtta-tåg”/det tåget jag allt som oftast tar.

Väl framme på centralen går jag av tåget, går mot rulltrappan och sedan tar det tvärstopp. Det är då en kvinna i gissningsvis 40-årsåldern som står framför rulltrappan och blockerar både höger och vänster sida. Det ser ut som hon är livrädd för rulltrappan och står och funderar på om hon ska ta ett kliva och åka med eller gå där ifrån. För min del hade hon kunnat få göra sitt lilla rulltrappsexperiment när det inte är rusningstrafik, men tillslut åkte hon i alla fall med och vi andra kunde också ta oss upp.

Tyvärr innebar det att jag missade mitt nästa tåg också som precis stängde dörrarna när jag kom upp på perrongen…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0