Westlife, 11 februari 2005, the Point Dublin

Första gången jag och Lisa åkte utomlands för att se en konsert. Var helt fruktansvärt långt att gå till arenan. Vi gick och gick och gick (och passerade den ena badrumsaffären efter den andra). Men tillslut kom vi fram! Westlife hade fyra eller fem förband varav de flesta var helt ok.

Konserten började med att Westlife gick genom hela publiken och upp på scenen. Uptown girl, Hey whatever, If I let you go och Mandy innan det var dags för klädbyte. Unbreakable, My love och Swear it again stod näst på tur. Sedan var det dags för vad jag fortfarande tycker är den turnéns absoluta höjdpunkt - When you're looking like that! Wow säger jag bara!

Årets medley bestod av många riktigt konstiga danser, de såg ut som både pingviner, ankor och dragspel. Ett riktigt roligt medley helt enkelt! Sen var det dags för Ratpack-delen. Tydligen var det 65 år sedan de träffade Frank Sinatra (behöver jag påpeka att de inte ens var 30 år gamla på den här konserten?) och han hade då sagt åt dem att göra ett Ratpack album.

Slutet var ett så typiskt Westlife-slut det bara kan vara. World of our own, What makes a man och Flyingwithout wings. Underbart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0