För lång rubrik.

Dag 15 Sätt din mp3/ipod/annan musikspelare på shuffle, skriv ner de första 10 sångerna och vad dessa betyder för dig.

Darius - Crysalis to butterfly
Jag vet inte om jag skulle säga att låten betyder något speciellt för mig. Den är fruktansvärt bra och alla hans låtar får mig såklart att tänka på när jag träffade honom på Obaren, men mer än så har den ingen speciell betydelse.

Beatles - Lucy in the skies with diamonds
Har inte heller någon speciell betydelse. Pappas favoritband.

Peter Jöback - Guldet blev till sand
Lyssnade jättemycket på den när den kom.

Westlife - It's you
En av alla låtar på Westlifes album Back home, albumet jag och Simon vaknade till varje morgon i säkert ett år när vi var lite sådär lagom nykära.

Mika - Ring ring
Ingen låt jag brukar lyssna på. Helt ok, men han har gjort bättre och just den här låten betyder inget alls för mig.

Westlife - Flying without wings
Jag vet inte ens var jag ska börja. Den här låten betyder precis allt. Det är den bästa låten som har gjorts och det finns tusen och åter tusen anledningar till varför. Har många minnen till låten och många fler ska det bli.

Brian McFadden ft. LeAnn Rimes - Everybody's someone
En sån låt som man inte kan låta bli att bli glad och peppad av.

Westlife - Unbreakable
Underbar låt! Har väl en del konsertminnen till den. Och självklart det alltid så mobbade "Westlife are unbreakable".

Delta Goodrem - A year ago today
Brukar faktiskt fundera på vad jag gjorde för ett år sen när jag hör den. Lite mysigt sådär.

Dr Hook - Roland the roadie and Gertrud the groupie
Mamma och pappas CD-spelare gick sönder, eller snarare var det en skiva som fastnade där i i flera år. Så skulle man lyssna på CD fanns det bara den att lyssna på. Det var en skiva med Dr Hook och även om jag inte tycker de är speciellt bra så kan jag nog de flesta låtarna på den skivan utantill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0